13 Temmuz 2008 Pazar

39,5 tan 40 :)

Çok şükür kırkımız geldi çattı.Çok şey bekliyorum şu kırk olayından.Herkes "kırkından sonra düzene girer,merak etme" diye resmen 40 takıntılı yaptı beni.
Kırk uçurma olayını 39. günde yaptık.Çünkü 40 ımız pazartesi gününe geliyordu ve dayımıza İstanbul'a gideceğimiz için pazar günü daha uygun oldu.
Yani bizimkisi 39 buçuktan 40 oldu :)
Öğlene doğru anneannemizi de alıp İstanbul'a kızımın tek öz en yakın akrabası Ufuk dayısının evine gittik.(babamızın hiç kardeşi yok,benimde sadece ağabeyim var)Akraba fukarası yavrum benim:(
Betül yengemiz yumurtamızı,Kur'anımızı,nakışlı mendilimizi ve harçlığımızı hazırlamış olarak karşıladı bizi sağolsun.Yine yengesi ilk tırnaklarını kesti Işıl hanımın.Gerçekten görülmeye değerdi.Hiçte kolay değilmiş:) Velhasıl uzak uzak uçurduk kırkımızı.
Ne güzel adetlerimiz var diye düşünüyorum çoğu zaman.Hepsi hatıra kalıyor bu özel anların.
Göbek bağımızı da ayçiçeği tarlasına gömdü babası kızımızın.Burda biraz tepki aldı ama olsun.Bu bizim seçimimiz.Herkes okul bahçesine,cami avlusuna gömer.Biz günebakan tarlasına :) Toprağına , ekmeğine bağlı olsun , toprak gibi bereketli olsun ömrü boyunca inşallah.Bu arada insan çiftçilikten geçinince daha iyi anlıyormuş toprağın kıymetini:)
Kızımızın doğuşunun 40. günü anneannemiz ve babaannemiz kırklamak için geldiler.Banyo suyuna dualar okundu hayırlı olsun diye, paralar atıldı gönlü de cebi de zengin olsun diye , ekmek kırığı kondu bereketli ömrü olsun diye.Sonra eski tabirle 40 delikli kevgirden süzdük ve kızımı o suyla yıkadık.Tabi bana da biraz ayırdık.
Akşam da adet yerini bulsun diye kızımın Serdar amcası ve Emine teyzesine gittik.Minik prenses bütün gece uyuyunca yumurtaları ve saçına un sürmeyi (ak saçlı nine olana kadar yaşasın diyeymiş) unuttuk.
Gelelim 41. güne. Bir heves Işıl'ın bütün gün hangi saatte ne yaptığını yazdım.Emme ,uyuma , kaka yapma saatleri vs...
42. gün öğlene kadar herşey aynen tekrar etti.Saati saatine.Sonra babaannemize gittik ve Işıl gece 11 e kadar uyumadı.İnanılır gibi değildi.
Ben de düzene girme olayının böyle saatle olmayacağını anlamış oldum:)
Yine de kırkı çıktıktan sonra herşey yavaş yavaş oturuyormuş gerçekten.Şükürler olsun kızım beklediğimden daha çok yardımcı oluyor bana.
Bizi üzmediğin ve sağlıklı bir bebek olduğun için Allah'ıma şükür sana da teşekkür ediyorum canım kızım...

Hiç yorum yok: